Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Flygmyran Salza - 3 april 2010 09:00

Nej.. riktigt så är det inte, men det borde varit så      


Matte väger mig i början av varje månad, och idag vägde jag exakt lika mycket som för en månad sedan.


Med den lilla mängd mat jag får, så borde jag gått ner massor tycker jag... men så var det alltså inte.    

  

  

  

Fast jag tycker att jag är precis lagom nu...  matte muttrar lite om att jag borde kanske väga nåt halvkilo mindre... men till och med hon måste erkänna att den här vikten är helt OK.    


Fast mitt hopp om större matportioner rök förstås all världens väg nu   Hoppas det blir snöfritt snart så att det blir lite påfyllning i form av extra mycket träningsgodis.    

  

  

   

Igår skulle matte i alla fall visa för husse att jag minsann kunde krypa både sakta och rakt. Vi har ett par bra träningsmattor här hemma, såna där mjuka avlånga, som lämpar sig himla bra för kryp. På dom får man inga skavsår varken på armbågar eller bröst, och det är man ju tacksam för...    

  

Men vaddå???  visa upp???  jag är väl ingen cirkushund heller...  så när matte sa kryyyp, då la jag iväg i gammal vanlig stil.


Man ska ju inte skämma bort gamla mattar alltför mycket. Det räcker väl om jag nån enda gång då och då gör som hon vill, för övrigt gör jag nog som jag själv vill tror jag.    

   

  

   

Matte och jag hörde en intressant sak på TV igår förresten.


En "ny" pedagogik som går ut på att mattar och hussar ska nonchalera och låtsas "inte se" oönskade beteenden, och istället rikligt belöna rätta beteenden.


Sån pedagogik gillar jag!!  Fram för mer sånt....!     

  

  

Vaddå?? Vad sa du matte...? Gällde det barn.... inte hundar???    


Äsch då... så orättvist... jag vill också bli "inte sedd" när jag gör sånt jag inte får   

   


Vad sa du nu då, matte? Måste du lägga dig i hela tiden när jag skriver...?


Jaha, finns den metoden sedan länge bland hundägare också...? Och den har aldrig fungerat där heller...??? Bara gett en massa ouppfostrade hundar??

  

  

Ähh, det där tror jag inte alls på...   jag tycker vi ska införa den metoden här hemma nu... omgående...     Jag ska ta ett snack med Pecca och Ibsen så ordnar vi en omröstning... och sedan...   

  

  

Men matte.. se inte så arg ut...! Vaddå??? Varför ska jag passa mig? och hålla mig på mattan???  Är det du som bestämmer här???    

  

   

Jaja, tro det då om du vill.... vi som är lite mer medvetna om verkligheten vet ju vem det är som bossar här i huset...    

   

  

  

Idag har jag i alla fall bestämt mig för att jag ska fånga en katt!


Dom springar här runt huset och retas och retas och retas... idag ska jag ta en av dom    det har jag bestämt nu!!!!

   

  

Hoppas att ni också hittar en katt att jaga, och att ni får mycket påskgodis idag!!!   



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards