Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Flygmyran Salza - 2 april 2010 11:45

Herre jestanes vilket håll-i-gång det var i Blåkulla...  ... när vi väl kom dit alltså..    

  

Matte påstår att jag är dålig på att navigera, men det är hon som inte styr ditåt jag säger...  fast i år gick det bättre än förra året, så hon har väl lärt sig nåt i alla fall   

  

Men tänk er tusentals virriga påskkärringar på samma ställe...  det kan bara bli hysteriskt kaos av det. Men roligt hade vi i alla fall...     

  

Hemresan i morse var inte lika rolig, disigt och grått och nästanpå kö hela vägen hemåt....   men nu är vi hemma igen... och skönt är det!    

   

   

Idag hoppas jag att matte vill göra något roligt... något hundroligt alltså, inte människoroligt som på Blåkulla.


Men vi får se, matte bara muttrar om att det är hopplöst att kunna gå nånstans nu... snön håller på att smälta, men det är jättemycket kvar fortfarande, och det går inte att gå på den, inte ens för mig som är så liten och nätt.     


  

Men matte har ett par specialställen där det brukar vara snöfritt och torrt ganska så snabbt, kanske har jag sån tur att vi åker dit och tränar lite idag, hoppas, hoppas.....   

  

  

Och OM vi ska träna lydnad, då kan ni ge er sjuttan på att hon ska ha mig att krypa igen.   


Jäkla idéer det där med krypandet...  det är väl ingen konst att krypa, det kan varenda hund, men att krypa i snöslask och på hård rivig asfalt, det är inte kul.


Och jag som trodde att min matte hade förstått att det ska vara roligt när vi tränar   så står det i alla böcker som hon brukar läsa i alla fall.

  

Nåja, jag hämnas på henne och hennes idéer må ni tro...    


   

Kryyyp, säger matte... och jag kryper. I superfart så att hon inte hinner med... och när hon försöker skynda på sina korta, knubbiga ben så gott hon kan... då svänger jag snabbt in framför fötterna på henne så att hon nästan ramlar  .


Det tycker jag är skitkul...  matte tycker inte att det är lika kul.      

   

  

Fast tålamod är inte mattes starkaste sida, så sist vi tränade och hon höll på att ramla över mig, då blev hon förbannad faktiskt    


Hon blir det ibland, och för det mesta är det inget att bry sig om, men den här gången tog hon i lite extra...


"Helvete, nu är jag trött på det här", röt hon så att mina stackars öron höll på att lossna...  "nu får du jäklar i min själ skärpa till dig!!!"


Och snäll flicka som jag är, så fann jag för gott att göra det då....      

  

  

Gissa om matte såg ut som ett fån, när jag vid nästa försök kröp stilla och försiktigt, och alldeles spikrakt vid hennes sida.... 



Bara att få se hennes min då, var värt skrapsåren på både armbågarna och bröstet   

  

  

Ibland är hon lite otydlig, min matte.... om hon bara talar om vad hon vill, så att jag förstår vad hon menar, då gör jag (för det mesta) precis som hon säger.    

  

  

Ha det gott... och hoppas att ni alla hittar en katt att jaga....   


Och så GLAD PÅSK förstås!


  

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards