Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Så jäkla tråkigt....

Av Flygmyran Salza - 1 april 2010 13:15

Ja, nu har hon suttit vid datorn precis hela förmiddan, min matte    


Hon har gjort om Peccas och Ibsens hemsida till en gratissida påstår hon...  och det är tydligen inte det enklaste när man är van att göra sina egna sidor.


Fast den ligger på samma adress i alla fall... kika gärna in och lämna ett litet avtryck      


I kväll borde hon ägna sig åt Hundskolans sida påstår hon... men vi ska ju strax dra iväg till Blåkulla, så det blir inget med det inte.     

   

   

     

I går sparade jag en massa pengar åt matte.  Jag hörde ju hur hon och husse häromdagen pratade om hur mycket pengar det går till hundmat här i huset... så jag tänkte dra mitt strå till stacken.   


Så igår när vi var ute på promenad passade jag på att äta mig mätt. Vi gick på ett ställe där vi inte varit på hela vintern, och där låg det MASSOR av delikatesser.


Och som tur är så låg det så långt in i skogen i djupsnön, så min matte tog sig inte dit. Vete sjuttan om inte hon också var hungrig för det var ett jäkla hojtande på henne när hon såg att jag smaskade och åt.    

  

Visserligen fick jag lite magknip sedan när jag kom tillbaka till matte, men det berodde nog mest på att hon gapade och skrek så bedrövligt.


Jisses.... man kan tro att det är världens undergång att jag äter lite godis    


Men jag har lärt mig att i såna lägen är det lika bra att hon får gapa och skrika en stund, sedan är hon nöjd, och jag kan glatt skutta vidare.   

  

  

Jag råkade höra att husse o matte diskuterade det där med "hårda hundar" vid middagsbordet sedan. Som vanligt var dom inte rikitgt överens, och jag fattade nada ja....    


Hårda hundar...? Är det såna där som finns på skyltar det? Eller rondellhundar kanske?


Vi vanliga hundar är ju himlans mjuka och gosiga, så inte kan dom mena oss inte.

  

   

Men jag undrar om jag kan övertala matte att ta samma promenad idag som igår... det finns säkert mer godis kvar att käka på...   

  

  

Har ni blivit lurade idag?


Matte blev lurad i morse, men det tror jag beror på att hon knappt var vaken, hon visste inte ens att det var 1:a april påstod hon...    


Jag tror inte att jag blivit lurad ännu i alla fall...  men det är inte så lätt att lura en Flygmyra heller....  vi är ganska så smarta, vi.   

  

  

Nu har matte packat färdigt kvasten säger hon, så nu ska vi dra iväg....    


Vi ses väl i Blåkulla hoppas jag....    

  




 
 
stin@

stin@

1 april 2010 14:13

Min matte vrålar åt mig också när jag hittat delikatesser i snön!!
Pst...om vi hoppas av kvasten så kanske vi RÅKAR ramla ner på en delikatesshög och då är ju mattarna på väg till Blåkulla så vi kan äta i godans ro!!
Påskkram från Pettson!

http://www.tansandtins.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards