Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Redo för en ny dag....

Av Flygmyran Salza - 31 mars 2010 09:12

Japp... nu är frukosten och morgonpromenaden avklarade så nu är jag redo för nya äventyr. 


Fast det brukar inte hända så mycket här på förmiddagarna     Och igår fick matte veta att hon nog måste göra om Peccas och Ibsens hemsida... och hundskolans hemsida... och kanske några sidor till som hon brukar fixa med. Det var nåt med ett Telia skippar alla sina hemsidor eller nåt sånt...


Hon lät inte speciellt lycklig över det, men jag fattar inte vad hon klagar på???


Hon är ju sysslolös säger hon.... skyller på all snö som ligger kvar.... då är det väl bara bra att hon får något att göra då... eller??   

  

Fast hur man kan behöva nåt mer att göra när man har en liten Flygmyra, det begriper inte jag.     Jag ställer ju upp på det mesta... när som helst 

  

   

   

Det där med katten i gårdens inlägg... kanske att jag behöver förklara det?? Fast... alla vet väl vad katter är till för..    

  

  

Jag älskar katter... i alla fall så länge jag får jaga dom.  Jag har aldrig träffat nån på nära håll... det har varit nära ibland, men jag har aldrig lyckats få nån närkontakt.


Grannen har en eländes katt som brukar reta oss hundar... så därför har jag bestämt mig för att alla katter är till för att jagas.


Och matte har suckande erkänt att "när det gäller katter har hon noll stadga och lydnad"...  haha... lyder gör man väl bara när man inte har något roligare för sig... eller??   

  

  

Härom kvällen när husse skulle släppa ut oss för kvällskissningen, så satt det en katt på vår veranda, alldeles utanför dörren.

  

  

Kattskrället slank ut genom verandaräcket, men jag la in överväxeln och drog iväg efter. Fast jag fick ju springa en lång omväg eftersom jag var tvungen att ta trappan ner...   men jäklar vilken fart jag fick upp.   


Till och med husse var lite impad över farten hörde jag...   men ni vet... när en liten Flygmyra lägger in högsta växeln, då står blixten stilla.

  

Fast jag fick inte fatt på kattskrället.... den gången heller....   Vi har ett högt staket in till grannen och det har räddat grannskapets katter många gånger det.... även om jag kan hoppa högt, så kan jag inte hoppa över det staketet.     


Men det kommer säkert fler chanser... och nån gång ska jag väl äntligen lyckas få tag på en så där otäck liten retsticka, hoppas jag.      

  

  

Idag skulle jag ju berätta för er om mattes fåniga idé om att jag ska krypa också, men det hinnerjag inte nu.


Matte ska iväg och handla säger hon, och jag får inte använda hennes dator när hon inte är hemma.    


Man kan aldrig veta vad en liten Flygmyra kan ta sig för, säger hon.... men jag gör ju aldrig något hyss så jag förstår inte alls vad hon menar   

   

  

Imorgon ska vi i alla fall åka till Blåkulla, det har matte lovat.    Det ska bli kul... förra året var det ett jäkla hålligång där....   


Fast förra året gick det ju nästan åt skogen med vår resa, men i år ska jag sköta mig bättre. För jag har bestämt att jag ska sköta navigeringen i år också. Matte protesterar vilt och påstår att vi flög vilse förra året när jag skulle bestämma vägen, men envisast vinner... och envis.... det är mitt andranamn det.     

   

  


Må ni ha en bra dag... och håll utkik efter kattskrällena...!     

  

  


   

  

 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

31 mars 2010 10:26

Kan du inte navigera mot Östhammar denna gången. Vi blir nog hemma så du är välkommen. Ett flygmyrebesök är alltid välkommet.

http://www.kvistagrans.com

 
Kerstin

Kerstin

31 mars 2010 13:40

Tjoho Salza! Vi kan väl starta ett kattjagarteam? Min matte har heller ingen koll på mig när det kommer till katter, och två jägare bör väl vara bättre än en? Du är snabb och jag kan väl genskjuta dem eller nåt? :-D

http://www.svartealgot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards